Notice: unserialize(): Error at offset 13 of 19 bytes in /home/deg/domains/deg.co.il/public_html/includes/bootstrap.inc on line 566  האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים | בכירים בסורוקה: הניסויים בכלבים לא תרמו מאומה לטיפול בחולים
האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים
בית | בכירים בסורוקה: הניסויים בכלבים לא תרמו מאומה לטיפול בחולים

בכירים בסורוקה: הניסויים בכלבים לא תרמו מאומה לטיפול בחולים

בכירים בסורוקה: הניסויים בכלבים לא תרמו מאומה לטיפול בחולים/ ניקול קראו
בעקבות הידיעה ב"חדשות" על הזרקת מי ים המלח לכלבים, שגרמה למותם אמר השר שריד: "יצטרכו לשכנע אותי שמדובר בניסוי חיוני לחיי אדם"

שני רופאים בכירים מבית חולים סורוקה, האחראים לטיפול בחולים שטבעו בים המלח, אמרו אתמול כי לא הונהגו כל שינויים בדרך הטיפול בטובעים. השניים הגיבו לידיעה שהתפרסמה אתמול ב"חדשות" על ניסוי מזעזע שנערך בכלבים כדי לגלות את התגובה למי ים המלח.

ד"ר אבי פורת, רופא בכיר בביה"ח סורוקה, יזם לפני כשלוש שנים ניסוי לבדיקת השינויים הגופניים לאחר שאיפת מי מלח לריאות. מטרת הניסוי היתה לבדוק את מנגנון הטביעה בים מלח, כדי לפתח שיטות טיפול יעילות יותר. בניסוי הזריק מנהל ביה"ח הווטרינרי בבית דגן, ד"ר הילטון ברק, מי ים המלח לריאותיהם ולקיבתם של שמונה כלבים בריאים.
בניסוי התגלו לאחר ההזרקה תופעות של חוסר חמצן, הרס תאים בריאות, חולשה בשרירים והפרשות מוגברות של מיצי הקיבה. הרס התאים בריאות התגלה כבלתי הפיך, ומשום כך הומתו שמונת הכלבים בזריקת הרדמה. ד"ר פורת מסר ל"חדשות", כי הניסוי היה חיוני ביותר, וכי בעקבותיו שונו דרכי הטיפול בטובעים.

לעומת זאת אמר אתמול מנהל היחידה לנוירו-אנסטזיה בביה"ח סורוקה, ד"ר מיכאל גלזר, לאחר התייעצות עם ד"ר נתן וקסלר, מ"מ מנהל חטיבת ההרדמה וטיפול נמרץ, כי למיטב ידיעתם לא הונהגו כל שינויים בטיפול בחולים שטבעו בים המלח מאז שנת 90'.

ד"ר גלזר הסביר, כי הטיפולים בטובעים מתרכזים, והתרכזו מאז ומתמיד, באיזון המלחים בגופם של הטובעים, בתמיכה נשימתית ובשמירה על תפקוד הלב וכלי הדם. "לא הונהגו שום שינויים בטיפולים, ועל כן גם אין מה לחדש לרופאים בבתי חולים אחרים בנוגע לטיפול הנהוג בטובעים אלו," אמר ד"ר גלזר.
ד"ר גלזר הדגיש, כי כלל לא ידוע לו על הניסוי שנערך. לדבריו, אילו תוצאות הניסוי היו תורמות משהו לטיפול יעיל יותר, הוא ועמיתיו בביה"ח היו יודעים על כך.

ד"ר אבי פורת אמר אתמול בתגובה: "אינני מתכוון להתווכח עם שני רופאים בכירים מביה"ח מעל במה של עיתון. הצוות הרפואי שמטפל בטביעות בים המלח מורכב מיותר מאשר שני רופאים אלו, ואין לי כל כוונה להתייחס לדבריהם."

השר לאיכות הסביבה, יוסי שריד, התייחס אתמול לניסוי ואמר כי ניסויים כאלה אינם נראים לו בדרך כלל, וכי "מבצעי הניסוי יצטרכו לשכנע אותי כי מדובר בניסוי בחשיבות עליונה לחיי אדם. אם לא כן, נצטרך לוודא שזה היה הניסוי האחרון מסוג זה." בכוונת השר שריד להתקשר עם הגורמים האחראיים על הניסוי לבירור טיבו.

עו"ד בתיה אטינגר-מבורך, נציגת "נוח", התאחדות העמותות להגנת בעלי חיים בישראל, יצאה אתמול בקריאה לד"ר הילטון ברק, להשעות את עצמו עד לבירור העניין. לדברי עו"ד אטינגר-מבורך, כל רופא נתון לכללי אתיקה מסוימים, וצפוי לעונש אם הוא עובר על כללים אלו. נציגת "נוח" קראה לעגן את נושא הניסויים בבעלי חיים תחת גוף אחד, שבו תהיה גם לאגודות הפועלות למען בעלי החיים זכות דיבור.

ניתן לתרום לאגודה