Notice: unserialize(): Error at offset 13 of 19 bytes in /home/deg/domains/deg.co.il/public_html/includes/bootstrap.inc on line 566  האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים | מחרימים את חברת פרוקטר & גמבל
האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים
בית | מחרימים את חברת פרוקטר & גמבל

מחרימים את חברת פרוקטר & גמבל

פרוקטר & גמבל הוא קונצרן ענק של מוצרי קוסמטיקה, ניקוי ומזון. פרוקטר & גמבל הוא הסמן הקיצוני של התאכזרות לבעלי-חיים בתעשיית מוצרי הצריכה.

קונצרן פרוקטר & גמבל הוא מהמפרסמים הגדולים בישראל. מה שלא נאמר בפרסומיהם הוא שפרוקטר & גמבל,
יצרני שמפו פאנטן, מממנים ניסויים בהם מולעטים בעלי-חיים בחומרים כימיים
שונים עד להרעלתם ומותם. חומרים כימיים מוזלפים לעיני ארנבות עד לגרימת
פגיעות קשות, דימום ועיוורון. הארנבות מוחזקות בסד כשרק ראשן חשוף. לעתים
קרובות צווחות הארנבות כאשר עיניהן באות במגע עם החומר ומנסות נואשות
לנוע, וכך לא פעם שוברות את מפרקתן או את גבן. עורם המגולח של בעלי-חיים
אחרים נחשף לחומרים צורבים. כך גורם קונצרן פרוקטר & גמבל לסבלם ולמותם של אלפי בעלי-חיים בשנה, ביניהם עכברים, חולדות, ארנבות, חזירי ים, אוגרים וסמורים.


החוק אינו מחייב עריכת ניסויים אלה. עובדה היא, שיותר
מ-600 חברות קוסמטיקה בינלאומיות בודקות את מוצריהן בשיטות מהימנות יותר,
מבלי להתעלל בבעלי-חיים. לכל מוצר שמייצרים פרוקטר & גמבל יש מקבילה נטולת אלימות. (בין החברות שאינן עורכות ניסויים בבעלי-חיים נמנות רבלון, אסתי לאודר, בודי שופ אינטרנשיונל, ד"ר פישר ועוד).

פרוקטר & גמבל טוענים שהם משקיעים
כסף רב בפיתוח שיטות בדיקה שאינן כרוכות בהתעללות בבעלי-חיים. אולם, בשבוע
אחד משקיע הקונצרן בפרסום יותר משהשקיע בפיתוח שיטות בדיקה חלופיות במשך
16 שנים! פרוקטר & גמבל מעמיד רווח כלכלי מעל ערך החיים.


בימים אלה מקיים הקונצרן לובי מסיבי במטרה לסכל את החוק האירופי שאוסר ניסויים בבע"ח בקוסמטיקה החל מ-2009.

מוצרי פרוקטר & גמבל הנמכרים בארץ כוללים את:
מוצרי שיער Pantene, Head & Shoulders ,Herbal Essences
אבקות כביסה Ariel, Tide , משחת כלים Fairy, תחבושות Alldays, Always, טמפוני Tampax, טיטולי Pampers, חטיפי Pringles.

רשימה מפורטת של מוצרי הקונצרן ניתן למצוא בקישור:

מה לא לקנות

וגם באתר של חברת פרוקטר אנד גמבל אנא החרימו את מוצרי חברת פרוקטר & גמבל!

 

יצרנית המזון לכלבים ולחתולים, חברת איימס/יוקנובה, שבבעלות קונצרן פרוקטר & גמבל, מממנת ניסויים אכזריים בכלבים ובחתולים. לאחרונה פורסמו עדויות וצילומים שנעשו בסתר במעבדות החברה - ע"י חוקרת מוסווית מטעם ארגוןPETA בארה"ב, ששהתה תשעה חודשים במעבדה של חברת איימס/יוקנובה.

החוקרת תיעדה התעללות קשה במאות חתולים וכלבים במעבדה: הכלבים והחתולים כלואים שנים ארוכות בבידוד בכלובי ברזל צרים, מעולם לא ניתן להם צעצוע, לא התאפשר להם לשחק והם מעולם לא התערו בחברת בני-אדם; רוב הכלבים צולמו כשהם מסתובבים סביב זנבם בטירוף הנובע מכליאה ממושכת בבידוד; החוקרת צילמה כלבים שננטשו על רצפת הבטון הקרה לאחר שגושי שריר נעקרו מהירכיים שלהם, ועובדי המעבדה היכו אותם בחזה כל אימת שהפסיקו לנשום; מחקרים אכזריים כללו החדרת צינורות לגרונותיהם של הכלבים כדי לאלץ אותם לעכל חומרים מסויימים. ניסויים רבים בוצעו ע"י עובדי מעבדה ללא הכשרה מספקת וניסיון בביצוע פעולות חודרניות; כשהחוקרת דיווחה על כלב שסבל מצליעה, נאמר לה שיש במעבדה מכשיר לצילום רנטגן משנות ה- 60 אך ללא סרט, ושמנהל המעבדה מעדיף להמית חיות עם עצמות שבורות ולא לטפל בהן.


זמן קצר לפני שהחוקרת עזבה, מנהל המעבדה הורה לאחד העובדים לחתוך את מיתרי הקול של כל הכלבים. החוקרת פנתה למשרד איימס כדי שימנעו את חיתוך מיתרי הקול של הכלבים, אך ללא הועיל, והחוקרת ראתה את המראה המבחיל של טכנאי המעבדה המכוסה בדם, אחרי יום שלם של ביצוע הניתוחים להסרת מיתרי הקול.

חשוב לציין כי לפני שלוש שנים, במאי 2001 בעקבות חשיפה קודמת של זוועות שצולמו במעבדה של איימס/יוקנובה, חברת איימס וחברת האם פרוקטר & גמבל הצהירו בכתב שהם ישפרו את יחסם לבעלי-החיים במעבדותיהם, ידאגו למנוע אפילו כאב מזערי או אי-נוחות ויספקו סביבות מועשרות לחתולים ולכלבים המעורבים במחקר. כפי שהוכח, ההבטחה לא קויימה.

אנא החרימו את מוצרי איימס/יוקנובה! 
 

ניתן לתרום לאגודה