Notice: unserialize(): Error at offset 13 of 19 bytes in /home/deg/domains/deg.co.il/public_html/includes/bootstrap.inc on line 566  האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים | כיצד נדע האם תרופות ייגרמו לפגמים בעוברים מבלי שנבדוק אותם תחילה בבעלי חיים?
האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים
בית | שאלות ותשובות

כיצד נדע האם תרופות ייגרמו לפגמים בעוברים מבלי שנבדוק אותם תחילה בבעלי חיים?

העיקרון הרפואי הקרוי "חוק קארנופסקי" קובע כי כל חומר עשוי לגרום למומים בעובר אם הוא ניתן למין הנכון, בשלב המתאים בהתפתחותו, ובמינון המספיק. מלח שולחן, או אפילו מים עשויים להביא לאפקט זה במינים מסוימים, במינון מסוים. מכאן, שהמדע אומר לנו בפירוש כי כל תרופה עשויה להביא לפגמים בעובר במינים מסוימים. [4]

כמו כן, חומרים שגורמים למומים בעובר של זן מסוים, עשויים להיות בעלי השפעה מזערית או חסרי השפעה כלל עבור זנים אחרים של בעלי חיים. [5] מתוך כ-1,200 חומרים הידועים כגורמים למומים בעובר, רק כ-300 הוכחו כמשפעים על בני אדם. [6] כפי שמציין הספר "מומים בעובר הנגרמים מכימיקלים":

"ב-10 זנים של חולדות, 15 זני עכברים, 3 זני אוגרים, 8 מינים של קופים, שפנים, כלבים, חתולים, ארמדילים, חזירים קוויות וחמוסים, להם ניתן תלידומיד (חומר הגורם למומים בעוברים בבני אדם), מומים בעוברים אירעו באופן חלקי ביותר בלבד." [7]

חולדות, חיות מעבדה פופולריות, נמצאו פגיעות כמעט לכל הכימיקלים הגורמים למומים בעובר בבני אדם. אולם, החולדות סובלות ממומים לעוברם גם בעקבות חשיפה למאות תרופות המשמשות בבטחה בני אדם!
אם הכימיקלים הגורמים למומים בעוברי חולדות אינם מזיקים לבני אדם, אז אין משמעות או תועלת בניסויים הנערכים בהם.

ניתן לתרום לאגודה